"המרחב הצהוב משמש כחדר אמנות אקולוגית ובישול. שם מתקיימות סדנאות כמו סדנת ילד ירוק ואמנות אקולוגית. מכיוון שחלל זה כולל מטבח, אנו בונים תכנית בישול שתתחבר לנושאי הלימוד בכיתות. במרחב הכחול, לומדים מתמטיקה בקבוצות קטנות ובו נערכים גם שיעורי המוזיקה. המרחב מאפשר להתמקד בקבוצות עבודה קטנות יותר וגם הוא מחייב היערכות ייחודית של המורה לשיעור אחר.
"במרחב המרכזי של מבנה כיתות א', נמצאים המשחקים הסוציו-דרמטיים ובו גם נמצאת פינת קריאה, המאפשרת עיון בספרים, במהלך היום ובעיקר, בהפסקות.
"אנחנו ארבעה חודשים לאחר תחילת שנה וכל הזמן במגמת לימוד ושיפור. הילדים לא מכירים כיתה רגילה שיש בה כיסא, שולחן ולוח. העיצוב הפדגוגי המיוחד, אותו יזמה רכזת א'-ב', מירי בן עמי, חושף בפני הילדים כל הזמן טקסטים על הקירות שקשורים לצבע ו/או לפעילות. העלינו את הציפיות שלנו גם מילדים צעירים שמתחילים את כיתה א'. בהיעדר כיתות-אם, יש פחות הפרדה בין הילדים בכיתות ונוצרה שכבה אחת מאוחדת, בזכות הפעילויות המשותפות.
"תמיכת המועצה בתהליך הפדגוגי והעיצובי אפשרה לנו להגשים חלום ולאפשר לילדים חוויית למידה אחרת, המכינה אותם להמשך דרכם בבית הספר בשיטת ה'מרחבים'.
שיטת הלימוד של המרחבים ממשיכה בשכבות ג'-ד'-ה' וגובשה יחד עם הצוות של 'גוונים', בהובלה של הילי מרום. השכבה לומדת לא ככיתה בנפרד, אלא במרחבים לפי תחומי למידה ובכל מרחב יש יותר מורים. מרחב המתמטיקה, לדוגמה, כולל שישה מורים לשכבה, שלושה מורים מקצועיים ושלושה מחנכים. בהתחלת השיעור, מקנים את החומר של השיעור והשאר תרגול בדרך של עבודה בקבוצות ומשחקים. ב'מרחבים', התלמידים בוחרים איך לומדים - האם אלמד בקבוצה, עם חבר, או לבד. זו השנה השנייה ששכבות ד' -ה' לומדות ככה. התהליך מציב בפנינו לא מעט אתגרים, כי בכל זמן נתון, יש יותר אנשי צוות. המחנכים בעצם מלווים את התלמידים לאורך כל היום ולא רק בשעות הפרטניות שלהם וזה מאפשר להם להכיר את הילד, על נקודות החוזק שלו וקשייו גם במקצועות אחרים".